عاملان ۲۹ حمله‌ی گروه داعش در کابل بازداشت شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که «خطرناک‌ترین» شبکه‌ی سه‌ نفری گروه داعش در شهر کابل که در ۲۹ حمله‌ی این گروه دست داشته‌اند، توسط نیروهای این ریاست بازداشت شده‌ است.

در اعلامیه‌ای که امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ سنبله) از سوی این ریاست به نشر رسیده، آمده است که اعضای این شبکه در ۲۹ حمله‌ی تروریسی در کابل از جمله حمله‌ی انتحاری بر تجمع اعتراضی جنبش روشنایی در دهمزنگ، حمله انتحاری در شفاخانه چهارصد بستر سردار محمد داودخان، حمله‌ی انتحاری بر تجمع جمعیت اسلامی واقع لب جر خیرخانه، حمله‌ی انتحاری در مسجد جامع الازهرا در حوزه‌ی ششم شهر کابل، پرتاب هاوان بر مصلای شهید وحدت ملی، حمله انتحاری بالای محصلین پوهنتون مارشال محمد قسیم فهیم در دروازه پوهنتون، حمله بر خبرنگاران در ساحه‌ی شش درک، پرتاب هاوان بالای ارگ ریاست‌جمهوری در روزهای عید… دست داشته بوده‌اند.

در اعلامیه، از اعضای این شبکه به نام‌های «محمدشریف»، «عبدالواحد» و «صابر» نام برده شده و گفته است که اسامی محمدشریف و عبدالواحد این تعداد حملات در شهر کابل را سازماندهی می‌کرده‌اند. ریاست عمومی امنیت ملی تأکید کرده است که این افراد به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، اسامی صابر نیز در یکی از بازاراهای لیلامی فروشی شهر کابل به نام «بازار بوش» با ایجاد دکان لوازم نظامی، برای مهاجمان انتحاری داعش لباس و تجهیزات نظامی فراهم می‌کرده است.

ریاست عمومی امنیت ملی همچنان گفته است که این افرادی در نگهداشت و انتقال مهاجمان انتحاری گروه داعش و افراد تازه‌پیوسته به این گروه از ننگرهار به کابل و بر عکس آن سهم فعالی داشته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *