فاریاب

از حمله به دفتر کمیسیون انتخابات در ولسوالی قیصار فاریاب جلوگیری شد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که از حمله‌ی تروریستی به دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب جلوگیری شده است.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که حوالی ساعت 6:20 دقیقه‌ی صبح امروز (یک‌شنبه، 31 سنبله) سه جنگ‌جوی طالب مجهز با سلاح و تجهیزات که دو نفرشان چادری زنانه بر سر داشتند، قصد داشتند با استفاده از یک عراده موتر نوع سراچه به دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در ولسوالی قیصار فاریاب حمله کنند که از سوی پولیس در منطقه‌ی «ساق» این ولسوالی شناسایی شده‌اند.

آقای رحیمی افزوده است که در درگیری کوتاه میان این جنگ‌جویان و نیروهای پولیس، دو جنگ‌جوی طالب کشته و یک نفر دیگرشان بازداشت شده است.

به گفته‌ی او، در این درگیری یک سرباز پولیس نیز کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

از حمله به دفتر کمیسیون انتخابات در ولسوالی قیصار فاریاب در حالی جلوگیری شده است که پیش از این گروه طالبان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت کرده و آن را به حملات نظامی تهدید کرده بود. انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است تا پنج روز دیگر (ششم میزان) برگزار شود.

ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که جنگ‌جویان طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن به‌شمول شهر میمنه، مرکز این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *