فعالیت چهار شبکه‌ی مخابراتی در شش ولایت شمالی و شمال‌شرقی متوقف شد

اطلاعات روز: وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کشور می‌گوید که در شماری از ولایات شمال و شمال‌شرقی کشور فعالیت شبکه‌های مخابراتی خصوصی (روشن، افغان‌بیسیم، اتصالات و ام‌تی‌ان) به‌خاطر تهدیدات جنگ‌جویان طالبان متوقف شده است.

شیرشاه نوابی، مشاور مطبوعاتی این وزارت امروز (پنج‌شنبه، ۴ میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که هم‌اکنون شبکه‌های مخابراتی خصوصی به‌گونه‌ی ۲۴ ساعته در ولایت‌های بغلان، قندوز، سمنگان، بدخشان، سرپل و تخار کار نمی‌کند.

به گفته‌ی او، در این ولایات شبکه‌های مخابراتی از روز سه‌شنبه (۲ میزان) به این طرف در این ولایت به‌گونه‌ی کامل غیرفعال بوده است.

آقای نوابی اما تأکید کرد که شبکه‌ی مخابراتی «سلام» در این ولایات در طول روز فعال است و فقط از روی شب بنابر مشکلات «امنیتی و تخنیکی» در شماری از این ولایت‌ها قطع می‌باشد.

مشاور دفتر مطبوعاتی وزارت مخابرات همچنان افزود که تلاش‌ها برای دوباره فعال‌کردن شبکه‌های مخابراتی در ولایات شمال‌شرق کشور آغاز شده و تا چند روز دیگر این شبکه‌ها فعال خواهد شد.

در همین حال اما، شماری از خبرنگاران محلی در ولایت سمنگان گزارش کرده‌اند که فعالیت شماری از شبکه‌های مخابراتی در این ولایت دوباره از سر گرفته شده است. اسماعیل سادات، خبرنگار در این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفت که حدود یک ساعت پیش فعالیت شبکه‌های مخابراتی «روشن»، «ام‌تی‌ان» و «اتصالات» از سر گرفته شده است.

وزات مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کشور در حالی از متوقف‌شدن فعالیت‌های شبکه‌های مخابراتی در شماری از ولایت‌های شمال‌شرق به‌خاطر تهدید گروه طالبان خبر می‌دهند که در تاریخ ۳۱ اسد فعالیت چهار شبکه‌ی مخابراتی خصوصی روشن، ام‌تی‌ان، اتصالات و افغان‌بیسیم در پی تهدید جنگ‌جویان این گروه در ولایت بلخ برای چند روز پیاپی متوقف شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *