نهادهای امنیتی از پایان «موفقانه»‌ی دور اول پلان امنیتی انتخابات خبر دادند

اطلاعات روز: وزارت‌های داخله و دفاع ملی از پایان موفقانه‌ی دور اول پلان امنیتی انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان خبر داده و می‌گویند که این پلان امنیتی در مقایسه به دور اول پلان امنیتی انتخابات ریاست‌جمهوری 1393 بهتر انجام شده است. پلان امنیتی انتخابات در سه مرحله (پیش از انتخابات، در روز انتخابات و بعد از انتخابات) ترتیب شده بود.

خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله که امروز (جمعه، 5 میزان) در یک نشست خبری مشترک با بسم‌الله وزیری، رییس ستاد ارتش و حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات در کابل صحبت می‌کرد، گفت که تعداد حملات به کارزارهای انتخاباتی انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری در مقایسه به انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته 95 درصد کاهش یافته است.

آقای سادات گفت که در مرحله‌ی اول پلان امنیتی انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، 94 حمله به کارزارها و همایش‌های انتخاباتی صورت گرفته بود، اما این آمار در سال جاری به هشت حمله کاهش یافته است.

او گفت که این آمار نشان‌دهنده کاهش 95 درصدی در تعداد حملات طالبان به کارزارهای انتخاباتی انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان است. به گفته‌ی او، دور دوم پلان امنیتی انتخابات نیز فردا شنبه همزمان با برگزاری انتخابات، آغاز خواهد شد.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله و همچنان رییس ستاد ارتش کشور گفتند که تمامی آمادگی‌ها و تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده و این انتخابات در فضای امن برگزار خواهد شد.

آقای وزیری از شهروندان کشور نیز خواست که برای انتخاب رییس‌جمهور آینده‌ی‌شان به‌سوی صندوق‌های رأی بروند. او در عین حال از گروه طالبان خواست که بگذارند مردم افغانستان از حق مسلم‌شان [رأی‌دادن] استفاده کرده و یک حکومت قوی را ایجا کنند تا به گفته‌ی او، گروه طالبان بتواند با این حکومت به میز مذاکره بنشیند.

وزارت‌های دفاع و داخله در حالی از تأمین امنیت انتخابات به مردم اطمینان می‌دهند که اخیرا گروه طالبان تهدید کرده است که مراکز و محلات رأی‌دهی را آماج حملات نظامی‌شان قرار خواهد داد.

آمادگی‌های فنی

در همین حال حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این کمیسیون از لحاظ فنی آماده است انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کند.

آقای ننگ گفت که مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی براساس طرزالعمل به 446 واحد اداری در سراسر کشور رسیده و روند انتقال این مواد به 102 واحد اداری نزدیک نیز تا پایان امروز تکمیل می‌شود.

او افزود که کمیسیون مستقل انتخابات مجموعا به 260 نهاد ملی و بین‌المللی اعتبارنامه صادر کرده و همچنان به 144 هزار و 146 ناظر و مشاهد ملی دیگر کارت نظارت توزیع کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *