پیام تبریکی سفارت امریکا در پایان روز انتخابات: تا اعلان نتایج آرامش را حفظ کنید

اطلاعات روز: همزمان با پایان روند رأی‌دهی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، سفارت امریکا در کابل برگزاری این انتخابات را برای مردم افغانستان تبریک گفته است. این سفارت در یک پیام تویتری از تمامی طرف‌ها تقاضا کرده که تا اعلام نتایج انتخابات، آرامش را حفظ کرده و به تعهدات‌شان به اصول و قوانین افغانستان احترام بگذارند.

در این پیام تویتری آمده است: «تبریک به افغان‌هایی که با وجود تهدیدات و چالش‌ها قوی ظاهر شدند تا از حق دموکراتیک‌شان برای رأی‌دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان استفاده کنند. در زمانی که مسئولان کمیسیون انتخابات نتایج را بررسی می‌کنند، ما خواستار حفظ آرامش هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا به تعهدات‌شان به اصول و قوانین افغانستان احترام بگذارند.»

سفارت امریکا در کابل صبح امروز اعلام کرده بود که در کنار تمام رأی‌دهندگانی که در سراسر افغانستان برای تقویت دموکراسی در مواجهه با تهدیدات و مشکلات پای صندوق‌های رأی می‌روند، می‌ایستد.

در یک پیام تویتری این سفارت آمده بود که از رأی‌دهنگان افغان حمایت می‌کند. این سفارت همچنان گفته بود: «رأی شهروندان قدرت آنان است.»

سفارت امریکا در کابل پیشتر از موارد بی‌شمار شکایت‌های مربوط به امنیت، عدم وجود فرصت‌های برابر و تقلب در انتخابات پیشرو ابراز ناراحتی کرده بود.

این سفارت روز دوشنبه (1 میزان) از تمام نهادهای انتخاباتی و امنیتی افغانستان خواسته بود تا تمامی تدابیر ممکن برای اطمینان از یک انتخابات امن و شفاف را اتخاذ کنند، انتخاباتی که به گفته‌ی این سفارت برای مردم افغانستان اعتبار داشته باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان امروز (شنبه، 6 میزان) در سایه‌ی تهدیدات بلند امنیتی برگزار شد.

گروه طالبان پیشتر اعلام کرده بود که تمام مراکز و محلات رأی‌دهی را آماج حملات نظامی قرار می‌دهد. با این وجود تدابیر شدید امنیتی در سراسر کشور به‌خاطر برگزاری انتخابات شفاف در نظر گرفته شده است.

بیش از 9 میلیون نفر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده بودند و حدود 72 هزار نیروی امنیتی و دفاعی نیز امنیت این انتخابات را تأمین کردند.

دیدگاه‌های شما
  1. Please help me iam in danger because I have been worked with American people on UISAID AND DAI ACOM I have certificates from there taliban had arrested my brother because of me so right now I hiding me from them please help iam in danger danger

  2. .please help me I have been worked with American people approximately 8 years I have been worked so that office name is USAID AND DAI NAD ACOM I have and also I have certificates from there please help me my family and me is in incredibly danger taliban have arrested my brother my they have killed my brother please iam in danger danger I hiding me from them please help me

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *