IECC

کمیسیون شکایات از ثبت بیش از 1900 شکایت در روز انتخابات خبر داد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که تا کنون بیش از یک‌هزار و 900 شکایت در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری دریافت کرده است.

محمدرضا فیاض، معاون سخن‌گوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که تا ناوقت شب گذشته (شنبه، 6 میزان) بیش از یک‌هزار 900 شکایت نزد این کمیسیون به ثبت رسیده است.

آقای فیاض همچنان گفت که انتظار کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی این است که تا پایان مهلت تعیین‌شده (48 ساعت) شکایات بیشتری در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری دریافت کند.

او در مورد دسته‌بندی این شکایات جزئیات ارایه نکرد، اما گفت که بیشترین شکایت‌ها در مورد فهرست رأی‌دهندگان و دستگاه‌های بیومتریک بوده است.

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی شب گذشته در یک نشست خبری از ثبت بیش از یک‌هزار و 800 شکایت از روند انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده بود. خانم شینواری نیز در مورد نوعیت شکایت‌ها چیزی نگفته بود.

او تأکید کرده بود که اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات تلاش می‌کنند تا شکایت‌های ثبت‌شده را صادقانه و بی‌طرفانه و براساس قوانین نافذه و طرزالعمل‌ها مورد رسیدگی قرار دهند.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان روز گذشته در سایه‌ی تهدیدات بلند امنیتی و آرامش نسبتا خوب برگزار شد. بیش از 9 میلیون نفر برای اشتراک در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، اما آمارهای ابتدایی نشان می‌دهد که اشتراک مردم در این روند کم‌رنگ بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *