کمیسیون انتخابات: آرای بدون بیومتریک باطل است

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که آرای بدون بارکُد بیومتریک نزد این کمیسیون اعتبار ندارد و باطل خواهد شد.

حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در کابل گفت که فیصله‌ی اعضای رهبری این کمیسیون در ابتدا استفاده از دستگاه‌های بیومتریک در روز انتخابات بود و در شمارش آرا نیز آرایی معتبر خواهد بود که بیومتریک شده باشد.

خانم نورستانی گفت: «فیصله‌ی ما با بیومتریک است. ما رأی غیربیومتریک را قطعا قبول نداریم، اگر غیر بیومتریک را قبول می‌کردیم، پس به منول می رفتیم. ما به منول نرفتیم، فلهذا برای ما رأی بیومتریک معتبر و غیر بیومتریک باطل است.»

پیشتر تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله نیز از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته بود که تنها آرایی را معتبر بشمارد که بیومتریک شده باشد.

از سویی هم کمیسیون مستقل انتخابات در حالی به اعتبار آرای بیومتریک شده تأکید دارد که شکایت‌هایی از کارنکردن دستگاه‌های بیومتریک و ناآشنایی کارکنان کمیسیون مستقل انتخابات با این دستگاه‌ها وجود داشت.

انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ششم میزان در حالی برگزار شد که پیش از آن گروه طالبان تهدید کرده بود که مراکز و محلات رأی‌دهی را آماج حملات نظامی قرار خواهد داد.

با وجود این تهدیدها، اما انتخابات در فضای نسبتا امن برگزار شد. انتظار می‌رود که نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ بیست‌وهفتم میزان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود.

اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات نیز در مورد شفافیت انتخابات اطمینان داده و گفته‌اند که نتایج آرای واقعی مردم افغانستان مطابق به تقویم انتخاباتی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌های شما
  1. همین دستگاه بای متریک تان بوده که در غزنی برای مردم جنجال درست کرده و خیلی از مردم نتوانسته رای بدهند مردم در این شرایط که وضعیت امنیتی در بد ترین قرار دارد بخاطر رای دادن به پای صندوق های رای رفتند اما دستگاه بای متریک خراب بوده مردم رای داده نتوانسته اند. مقصر اصلی فقط کارمندان ورییس کمسیون انتخابات غزنی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *