مسلمیار از رییس کمیسیون مستقل انتخابات معذرت خواست

اطلاعات روز: به دنبال واکنش‌ها به اظهارات فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنای افغانستان در مورد حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات این کشور، آقای مسلمیار از خانم نورستانی معذرت خواسته است.

آقای مسلمیار روز گذشته (سه‌شنبه، 9 میزان) در نشست عمومی مجلس سنا گفته بود که آرای بدون بیومتریک را با استفاده از زور سر کمیسیون انتخابات شمار می‌کند.

مسلمیار در یک ویدیوی کوتاه از او که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گفته است: «دوستان می‌گویند که رییس کمیسیون انتخابات گفته که آرای بدون بیومتریک شمار نمی‌شود، سر پدرش شمار می‌کنیم.»

رییس مجلس سنای کشور پس از واکنش‌ها در گفت‌وگو با تلویزیون خصوصی یک در کابل از خانم نورستانی معذرت خواسته اما تأکید کرده است که آرای بدون بیومتریک باید شمرده شود چون به گفته‌ی او، مردم با شناسنامه‌های استیکردار تا دیر زمان در صف‌ها ایستاده بودند، اما دستگاه‌های بیومتریک فعال نبودند.

آقای مسلمیار گفته است: «برای این‌که رأی دهندگان از حق رأی محروم نشوند، دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات تصمیم گرفت که بدون بایومتریک هم می‌شود رأی داد.»

در همین حال کیمسیون مستقل انتخابات تأکید دارد که آرای بدون بیومتریک را «به هیچ صورت» معتبر نمی‌داند.

انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ششم میزان در حالی برگزار شد. انتظار می‌رفت که نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ بیست‌وهفتم میزان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود، اما حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که نبود ناظران، امور انتخاباتی را با تأخیر مواجه کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *