وزارت انرژی و آب: تغییرات اقلیمی باعث بارش زودهنگام در کشور شده است

اطلاعات روز: وزارت انرژی و آب کشور اعلام کرده است که تأثیرات تغییر اقلیم بالای منابع آب و رژیم بارندگی باعث شده است که در سال جاری برف‌باری یک‌ماه زودتر از سال قبل آغاز شود.

در اعلامیه‌ی ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب که امروز (یک‌شنبه، 14 میزان) منتشر شده، آمده است که در تاریخ 13 میزان به گونه‌ «وقفه‌ای زمانی و مکانی» در چندین ولایت از جمله بدخشان، تخار، قندوز، بغلان، بامیان، پکتیا، میدان‌وردک، لغمان، کنر، نورستان، پروان و کابل بارندگی صورت گرفته است.

به نقل از اعلامیه، در دو روز اخیر (13 و 14 میزان) میزان برف‌باری در ایستگاه سالنگ شماری 75 سانتی متر، در سالنگ جنوبی 50 سانتی متر، در ایستگاه حاجیگک 15 سانتی متر، ایستگاه گردن دیوال 3 سانتی متر بوده است.

براساس معلومات ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب، در اتفاعات 3500 متر بلندتر از سطح آب در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، بامیان، نورستان، لغمان و پکتیا برف‌باری صورت گرفته و در ساحات پایین‌تر از سطح آب بارندگی به‌شکل باران بوده است.

وزارت انرژی و آب همچنان گفته است که آغاز برف‌باری‌ها در سال 1397 خورشیدی 13 عقرب، در سال 1396 خورشیدی 24 عقرب و در سال 1395 خورشیدی 2 قوس بوده است. معلومات این وزارت نشان می‌دهد که برف‌باری‌ها در سال جاری در مقایسه به سال گذشته یک ماه زودتر آغاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *