اشرف غنی سخن‌گوی وزارت خارجه را به‌دلیل «اظهارات غیرمسئولانه‌اش» برکنار کرد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که میرویس ناب، سفیر پیشین افغانستان در ترکمنستان براساس حکم رییس‌جمهور اشرف غنی به‌حیث معین همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه تعیین شده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز (یک‌شنبه، 14 میزان) در یک پیام تویتری همچنان گفته است که آقای ناب تا تقرر سخن‌گوی جدید وزارت خارجه، از امور دفتر سخن‌گوی سرپرستی خواهد کرد.

آقای صدیقی افزوده است که صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی پیشین وزارت خارجه‌ به‌دلیل اظهارات غیرمسئولانه اخیرش در مورد سفر هیأت طالبان به پاکستان، برکنار شده است.

آقای احمدی از سفر نمایندگان طالبان به پاکستان و پذیرایی مقام‌های ارشد پاکستانی از آنان استقبال کرده و گفته بود که این بار پاکستان برای آغاز گفت‌وگوهای صلح می‌کوشد، از همین‌رو وزارت خارجه‌ی افغانستان از میزبانی این کشور از طالبان استقبال می‌کند.

آقای احمدی در گفت‌وگو با تلویزیون طلوع نیوز گفته بود: «صلح از اولویت‌هاست، صلح نیاز مردم افغانستان است و ما باید یک روزی به صلح برسیم. طبیعی است که از تلاش هر کشور [در راستای صلح افغانستان] استقبال می‌کنیم. امیدوار هستیم پاکستانی‌ها به‌خاطر کشانیدن طالبان به میز مذاکره این بار با دولت افغانستان روراست و عملی کار کند.»

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری اما پیش از آن گفته بود که سفر هیأت طالبان به پاکستان و میزبانی اسلام‌آباد از این هیأت خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است.

دیدگاه‌های شما
  1. مسئول تمام این بدبختی ها غنی کوچی و تمامیتخواهی های احمقانه او است۰ غنی کوچی باید بداند که این عصر نه زمان امالله خان است، نه زمان عبدالرحمن خان، نه زمان نادر غدار، و نه هم زمان کدام دیکتاتور خائن دیگر۰
    غنی کوچی هنوز هم درک نکرده که حکومت او یک حکومت توافقی است که بر اساس تقسیم قدرت پنجاه درصدی ایجاد تا وحدت قسمی مردم ازبین نرود، ولی او امکان این وحدت را هم با تمامیت خواهی های احمقانه اش از دست داد۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *