@AfghanistanIEC

دو کارمند تخنیکی شرکت درملوک برای تسریع روند کار کمیسیون انتخابات به کابل رسیدند

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید که دو کارمند تخنیکی شرکت آلمانی «درملوک» که برای تسریع روند شامل‌ساختن آرای بیومتریک به بانک اطلاعاتی کمیسیون آمده‌اند، امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ میزان) کارشان را آغاز می‌کنند.

علی افتخاری، معاون سخن‌گوی این کمیسیون به روزنامه اطلاعات روز گفت که این دو کارمند تخنیکی شرکت درملوک دیروز (چهارشنبه، ۱۷ میزان) به درخواست کمیسیون انتخابات به کابل آمده‌اند.

آقای افتخاری افزود: «روند شامل‌ساختن آرای بیومتریک به بانک اطلاعاتی در چند روز گذشته به کندی پیش می‌رفت و ما به‌خاطریکه به این روند سرعت داده شود و بتوانیم مطابق زمان‌بندی انتخابات کار خود را پیش ببریم، از شرکت درملوک خواستار فرستادن این دو کارمند تخنیکی این شرکت شدیم.»

به گفته‌ی او، روند کار کمیسیون انتخابات هم‌اکنون به صورت «عادی» پیش می‌رود. معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات ابراز امیداوری کرد که نتیجه‌ی انتخابات بدون تأخیر و مطابق با زمان‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۸، اعلام خواهد شد.

این در حالی است که دو روز پیش مولانا محمد عبدالله، از اعضای کمیسیون انتخابات در تویتی از کندی روند طی مراحل معلومات بیومتریک خبر داده و گفته بود که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات براساس زمابندی انتخابات، ناممکن می‌باشد.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) دیروز نیز در گزارشی اعلام کرده بود که روند کار کمیسیون انتخابات به کندی پیش می‌رود و اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور ممکن با تأخیر مواجه شود.

براساس زمان‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوی کشور، قرار است که نتایج ابتدایی انتخابات در ۲۷‌ام میزان و نتایج نهایی آن نیز در ۱۶ عقرب اعلام شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری حدود دو هفته‌ی پیش (شنبه، ششم میزان) در سراسر کشور برگزار شد. بر اساس آخرین آمار کمیسیون انتخابات، دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۸۹۰ نفر در این انتخابات رأی داده‌اند.