کمیسیون انتخابات از تلاش ناکام هکرها برای حمله به «سرور مرکزی» خبر داد

اطلاعات روز: اعضای رهبری دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات به نقل از شرکت درملوک گفته‌اند که تلاش هکرها برای حمله بر «سرور مرکزی» این کمیسیون ناکام بوده است.

حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات امروز (جمعه، 19 میزان) در یک نشست خبری گفته است که مسئولیت تأمین امنیت سایبری سرورها به‌دوش شرکت درملوک است.

به گفته‌ی او، براساس معلومات شرکت درملوک، تلاش‌های زیادی از سوی هکرها برای حمله به «سرور مرکزی» صورت گرفته، اما بی‌نتیجه بوده است. در مورد این که حمله‌ی هکرها از سوی کدام جناح صورت گرفته، چیزی گفته نشده است.

از سوی هم آقای ننگ گفته است که تا کنون 22 هزار فورم نتایج وارد سیستم شده و دوهزار دستگاه بیومتریک نیز بنابر وجود برخی مشکلات، قرنطین شده است. همچنان گفته است که تا کنون معلومات پنج‌هزار دستگاه بیومتریک به سرورهای رأی‌دهندگان فرستاده شده است.

به گفته‌ی او، این مشکلات در سرورهای شرکت درملوک است، به همین دلیل دو کارمند فنی شرکت درملوک روز چهارشنبه برای حل این مشکل به کابل آمده‌اند. درملوک یک شرکت آلمانی است که دستگاه‌های بیومتریک برای انتخابات افغانستان را فراهم کرده است.

رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات تأکید کرده است که معلومات دوهزار دستگاه بیومتریک‌شده نیز به‌زودی وارد سیستم خواهد شد.

اعضای رهبری دارالانشای کمیسیون انتخابات اطمینان داده‌اند که با حفظ شفافیت و بی‌طرفی کامل، کارهای باقی‌مانده را انجام خواهند داد تا به‌زودترین فُرصت نتایج انتخابات اعلام شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ششم میزان برگزار شد. براساس زمان‌بندی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات در تاریخ 27 میزان و نتایج نهایی آن در تاریخ 16 عقرب اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *