هیأتی به‌منظور «حل مشکل» میان پولیس و نمایندگان مجلس تشکیل شد

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی کشور هیأتی را تعیین کرده است تا با هیأت اداری مجلس نمایندگان برای «حل مشکل» میان پولیس و نمایندگان مجلس کار کند.

دفتر شورای امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته است که این هیأت پس از دیدار حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور با شماری از نمایندگان مجلس و رهبری وزارت داخله، تعیین شده است.

در اعلامیه به نقل از محب آمده است: «هیچ کس حق ندارد کسی را توهین نماید، اما پولیس مکلفیت دارد تا قانون را بالای همه یکسان تطبیق کند.»

مشاور امنیت ملی کشور از وزیر داخله و معین ارشد امنیتی نیز خواسته است تا منسوبین امنیتی را متوجه سازند در صورت بروز مشکلی در جریان وظیفه، از نرمش کار گرفته و با مردم رفتار خوب کنند.

در بخشی از اعلامیه آمده است که نمایندگان مجلس در این دیدار به برخی موضوعات دیگر در بخش امنیتی و اجراآتی نیز به‌عنوان مشکل یاد کرده و خواستار رفع آن شده‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش برخوردی بین نیروهای پولیس و شماری از نمایندگان مجلس در یکی از ایست‌های بازرسی در مربوطات حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل صورت گرفت.

نریندر سنگهـ خالصه و مریم سلیمان‌خیل، دو عضو مجلس نمایندگان مدعی‌اند که نیروهای امنیتی به آنان اهانت کرده‌اند. وزارت داخله اما گفته است: «تنفیذ قانون و حفظ امنیت و نظم عامه وظیفه‌ی اصلی پولیس است. قضیه‌ای که جمعه‌شب بین پولیس و وکلای پارلمان اتفاق افتاد، به‌طور جدی و عادلانه بررسی می‌شود.»

از سویی هم این موضوع سبب شد که مجلس نمایندگان جمعه شب (19 میزان) نشست اضطراری برگزار و مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله را احضار کند.

به دنبال تنش میان اعضای مجلس نمایندگان و نیروهای امنیتی، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به حمایت از نیروهای دولتی پرداختند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *