غنی: هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور افزایش یافته است

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی در دیدار با جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که سطح هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به‌گونه‌ی «بی‌پیشینه» افزایش یافته است.

آقای غنی در این دیدار که شام روز گذشته (یک‌شنبه، 21 میزان) در ارگ ریاست‌جمهوری انجام شده، همچنان از همکاری و حمایت دوامدار ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ابراز تشکر کرده است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از رییس‌جمهور غنی آمده است: «سطح هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به‌گونه‌ی بی‌پیشینه افزایش یافته است و این کار سبب پیروزی عملیات آنان در مقابل تروریست‌ها شده است.»

او در ادامه گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارند و در این راستا همکاری و حمایت مشترک جامعه جهانی مهم است.

در همین حال اسکات میلر نیز از ظرفیت و توانایی‌های «روز افزون» نیروهای امنیتی و دفاعی افغان ستایش کرده است. آقای میلر افزایش سطح هماهنگی میان این نیروها را دلیل پیروزی آنها در میدان جنگ خوانده است.

به گفته‌ی فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان: «نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دشمن را در جنگ شکست داده‌اند و در این اواخر افراد کلیدی تروریست‌ها را از بین برده‌اند، همچنان ساحات زیادی را از نزد آنان دوباره تصرف کرده‌اند.»

این در حالی است که براساس آمار وزارت دفاع ملی کشور، در شش ماه اخیر سال جاری 12 ولسوالی در ولایت‌های غزنی، بدخشان، قندوز، تخار و فاریاب از کنترل جنگ‌جویان گروه طالبان خارج و به‌دست نیروهای دولتی افتاده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *