سناتوران: حکومت صدها جریب زمین دولتی را به‌صورت غیرقانونی فروخته است

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس سنای کشور می‌گویند که صدها جریب زمین دولتی در کابل از سوی حکومت به نهادهای خصوصی فروخته شده است.

ولی‌شاه نایب‌زاده، یک عضو این مجلس دیروز (دوشنبه، ۲۲ میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این زمین‌ها شامل زمین «ریاست تصدی سیلوی مرکزی» در ناحیه‌ی پنجم و زمین‌های «دانشگاه کابل»، وزارت‌های زراعت، آبیاری و مالداری و تحصیلات عالی کشور در سوم ششم شهرداری کابل می‌باشد.

آقای نایب‌زاده تصریح کرد که زمین مربوط به ریاست تصدی سیلوی مرکزی به «دانشگاه خصوصی کاردان» فروخته شده و زمین‌های مربوط به دانشگاه کابل، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به «دانشگاه امریکایی افغانستان» در مقابل امتیازاتی به اجاره داده شده است.

او تأکید کرد که دانشگاه امریکایی افغانستان بدون عمل‌کردن به این تعهد در تبانی با مسئولان حکومتی این زمین‌ها را «غصب» کرده است.

در همین حال، مجلس سنای کشور در اعلامیه‌ای به نقل از گفته‌های زلمی زابلی، از دیگر اعضای این مجلس گفته است که ۷۴ جریب زمین دانشگاه کابل و ۱۲۰ جریب زمین به‌گونه‌ی غیرقانونی توسط دانشگاه امریکایی افغانستان تصاحب شده است.

آقای زابلی همچنان گفته است که تأسیسات و ملکیت ریاست تصدی سیلوی مرکزی از سوی ادارات سهم‌دار این تصدی به‌گونه‌ی غیرقانونی به سکتور خصوصی واگذار شده است.

از سویی هم، ولی‌شاه نایب‌زاده گفت که این مجلس این دو موضوع را برای بررسی بیش‌تر به دادستانی کل فرستاده است.

دیدگاه‌های شما
  1. در این جلسه که در کمیسیون سمع شکایات برگذار شده بود شخصا حضور داشتم.
    ولی از مشکلات ما که مافیای قضائیه بر ما روا داشته اند یادی نکرده اند، چرا؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *