MOI

سرپرست وزارت داخله: فرماندهان طالبان در غارها پنهان شده‌اند

اطلاعات روز: محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که رهبری طالبان در حال حاضر با جنگ‌جویان «گمراه‌شده‌»ی این گروه که در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی می‌جنگند، هیچ نوع رابطه و تماسی ندارد.

آقای انداربی که امروز (دوشنبه، 29 میزان) در مراسم نام‌گذاری اکادمی پولیس ملی افغانستان به‌نام «شهید عبدالرازق» صحبت می‌کرد، همچنان گفت که والی نام‌نهاد طالبان در یک غار و فرماندهان این گروه در غار دیگر پنهان شده‌اند و تنها کسانی که گمراه شده‌اند، در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند.

اندرابی افزود: «همان‌طوری که رهبری‌شان [رهبری طالبان] در کویته و در قطر و در هر طرف می‌گردند، حتی در سطح ولایت امروز رهبری‌شان هیچ نوع تماسی با طالبانی که جنگ می‌کنند و به‌نام جهاد گمراه شده‌اند، ندارند.»

سرپرست وزارت داخله تأکید کرد که گروه طالبان در سال جاری از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی شکست خورده و عملیات «الفتح» این گروه تنها در حد یک «شعار» باقی مانده است.

به گفته‌ی او، گروه طالبان در اراضی هیچ نوع پیشرفتی نداشته است، بلکه با مقاومت شدید و قاطع نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه شده است. او تأکید کرد که طالبان روحیه‌ی جنگ با نیروهای امنیتی و دفاعی را باخته و این مهم در سال‌های اخیر دیده نشده بوده است.

از سویی هم سرپرست وزارت داخله در این مراسم گفت که انتظار دارد که با نام‌گذاری‌شدن اکادمی پولیس ملی افغانستان به‌نام «شهید عبدالرازق»، سربازان این اکادمی با اندیشه و فکر او [عبدالرازق] آراسته شوند.

آقای اندرابی خاطرنشان کرد که مردم افغانستان سالهاست که بار سنگین جنگ را تحمل می‌کنند، اما نیروهای پولیس با شجاعت و غرور، محنت این جنگ را برای آرامش مردم به دوش کشیده‌اند.

اکادمی پولیس ملی افغانستان پس از آن به‌نام «شهید عبدالرازق» نام‌گذاری شد که روز جمعه هفته‌ی گذشته (26 میزان)، رییس‌جمهور اشرف غنی در اولین سالگرد ترور عبدالرازق در کابل گفته بود که اکادمی پولیس ملی افغانستان به‌نام «شهید عبدالرازق» نام‌گذاری خواهد شد.

جنرال عبدالرازق، در بیست‌وششم ماه میزان سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی، در تیراندازی یک محافظ والی قندهار، جان باخت. گروه طالبان مسؤلیت این رویداد را به عهده گرفته بود.