امنیت ملی: از وقوع چندین حمله‌ی انتحاری در کابل جلوگیری کردیم

منابع امنیت ملی از بازداشت دو گروه انتحارکننده در ولایات کابل و قندهار خبر دادند. شفیق‌الله طاهری، سخن‌گوی امنیت ملی کشور امروز در یک نشست خبری گفت که آن‌ها دو روز پیش، در یک عملیات شبانه موفق شدند که یک گروه هفت نفری از مخالفان را بازداشت کنند. او می‌گوید که این گروه که وابسته به شبکه‌ی سراج‌الدین حقانی هستند، در خانه‌هایی در ناحیه‌ی هفتم شهر کابل پنهان شده بودند.

دو تن از این افراد در جریان عملیات زخمی‌شدند. آقای طاهری می‌گوید که این افراد قصد داشتند حملات انتحاری را بر پارلمان، وزارت مالیه، هوتل کابل سرینا و مرکز آموزشی ریاست امنیت ملی انجام دهند.

بازداشت 5 انتحار کننده در قندهار

سخن‌گوی امنیت ملی افغانستان می‌گوید که منسوبین این ریاست یک گروه ده نفری مشمول 5 انتحار کننده را در قندهار نیز بازداشت کرده‌اند. او می‌گوید که این افراد قصد داشتند بر دفتر ولایت قندهار، میدان هوایی قندهار و چندین نقطه‌ی مزدحم شهر قندهار حمله کنند.

این افراد با مقدار زیادی سلاح و مهمات بازداشت شده‌اند. مقام‌های امنیت ملی کشور می‌گویند که افراد بازداشت شده، در مناطق مرزی پاکستان آموزش دیده‌اند. آقای طاهری هم‌چنان از بازداشت شمار زیادی از اتباع پاکستانی به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی در کشور خبر داد. او می‌گوید که ریاست امنیت ملی در چهار ماه گذشته ۵۲ تبعه‌ی پاکستانی را به اتهام فعالیت‌های تروریستی و جاسوسی بازداشت کرده‌اند. اما او در این مورد جزئیات بیش‌تر ارائه نکرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *