سه غیرنظامی در یک انفجار در ولایت زابل کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی ولایت زابل تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی یک انفجار در ولسوالی «میزان» این ولایت، سه غیرنظامی کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله ژوبین، آمر امنیت فرماندهی پولیس زابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد صبح امروز (چهارشنبه، ۸ عقرب) در روستای «مرانی» ولسوالی میزان رخ داده است.

آقای ژوبین افزود که سه غیرنظامی دیگر در این انفجار زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، این رویداد ناشی از برخورد یک موتر مسافربری با یک حلقه ماین جاسازی‌شده بوده است. آقای ژوبین می‌افزاید که این موتر از شهر قلات، مرکز ولایت زابل به طرف ولسوالی میزان در حرکت بوده است.

با این حال، گل‌اسلام سیال، سخن‌گوی والی زابل می‌گوید که این رویداد عصر دیروز (سه‌شنبه، ۷ عقرب) رخ داده است.

به گفته‌ی او، این ماین از سوی طالبان جاسازی شده بوده است. طالبان اما تا کنون چیزی در این مورد نگفته است.

در همین حال در یک خبر دیگر، مسئولان محلی ولایت قندهار در جنوب زابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که در نتیجه‌ی یک انفجار در ولسوالی سپین‌بولدک این ولایت، هفت غیرنظامی زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ی بهیر احمدی، سخن‌گوی والی قندهار، این رویداد پس از چاشت امروز در «بازار ویش» با استفاده از یک موترسایکل بمب‌گذاری‌شده صورت گرفته است.

سخن‌گوی والی قندهار افزود که تمامی زخمیان این رویداد هم‌اکنون به شفاخانه‌ی حوزوی این ولایت به شهر قندهار انتقال داده شده‌اند.

تا کنون مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

ولایت زابل و قندهار در همسایگی هم از ولایت‌های ناآرام می‌باشند که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت‌ها فعالیت گسترده دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *