چهار سرباز پولیس و یک دادستان در یک انفجار در خوست کشته شدند

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرده است که یک دادستان آمریت ابتدایی دادستانی ولسوالی علی‌شیر ولایت خوست همراه با چهار سرباز پولیس حین انجام وظیفه از سوی «مخالفان مسلح دولت» کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این اداره آمده است که این رویداد شب گذشته (یک‌شنبه، 19 عقرب) رخ داده است. دادستانی کل از دادستان کشته‌شده در این رویداد به‌نام «وطنیار» یاد کرده است.

دادستانی کل ضمن محکوم‌کردن این رویداد، همچنان گفته است که «چنین اعمال خصمانه کوچک‌ترین خللی را بر اراده‌ی استوار و انجام رسالت مقدس این اداره در راستای تأمین عدالت و حاکمیت قانون وارد نخواهد کرد».

این اداره همچنان یک هیأت را برای بررسی جدی و قانونی این رویداد تعیین کرده است تا این هیأت عاملان قضیه را شناسایی و به پنجه‌ی قانون بسپارد.

در همین حال طالب منگل، سخن‌گوی والی خوست به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که طالبان شب گذشته بر یک پاسگاه نیروهای پولیس در ولسوالی «تیرزایی – علی‌شیر» حمله کرده بودند.

آقای منگل گفت زمانی که نیروهای کمکی برای دفع این حمله به محل اعزام شدند، در مسیر راه با یک ماین جاسازی‌شده در زیر یک «پلچک» برخورد کرده‌اند. به گفته‌ی او، در این رویداد سه سرباز پولیس کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته است. این گروه در اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در این رویداد هشت سرباز پولیس و یک دادستان کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *