مولانا عبدالله به یوناما: به معلومات نادرست باور نکنید

اطلاعات روز: مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات ادعاهای منسوب به هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) را رد کرده و می‌گوید که در مورد او معلومات نادرست به این نهاد داده شده است.

آقای عبدالله که امروز (دوشنبه، 20 عقرب) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که ادعاهای مطرح شده مبنی بر این که او به قوم و مذهب کسی توهین کرده است، نادرست است. او همچنان از اعضای یوناما خواست که تقاضاهای آن‌عده از شبکه‌هایی را نپذیرند که به نفع یک تیم کار می‌کنند.

این عضو کمیسیون مستقل انتخابات خواستار پیگیری این ادعاها که به گفته‌ی او «تهمت» است، شد. آقای عبدالله افزود در صورتی که این موارد پیگیری نشود، او خود برای پیگیری آن اقدام خواهد کرد.

این در حالی است که اخیرا یک مکتوب از طرف تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان عنوانی حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در آن در مورد رفتار و اظهارات تهدیدآمیز مولانا عبدالله علیه یکی از کارمندان این کمیسیون ابراز نگرانی شده است.

در این مکتوب آمده است که آقای عبدالله در جلسه‌ی مورخ 14 عقرب اعضای کمیسیون انتخابات، بشیر علی مدیر دیتابیس مرکز ملی جمع‌بندی را تهدید کرده و به دین و قوم او نیز توهین کرده است.

روزنامه اطلاعات روز تلاش کرد تأیید یوناما در مورد مکتوب نشر‌شده را داشته باشد، اما در عوض یوناما اعلامیه‌ای را به اطلاعات روز فرستاده و در آن گفته است که مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در قسمت مدیریت شمارش و جمع‌بندی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری با چالش‌های بس پیچیده و دشوار روبه‌رو هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *