پیکر «تتسو ناکامورا» به جاپان منتقل شد

اطلاعات روز: پیکر تتسو ناکامورا، رییس مؤسسه‌ خیریه‌ «خدمات پزشکی صلح جاپان» بعد از ظهر امروز (شنبه، 16 قوس) به جاپان منتقل شد.

رییس‌جمهور اشرف غنی در مراسم تشریفات انتقال پیکر ناکامورا در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل در حضور همسر و دختر ناکامورا، مرگ او را برای مردم افغانستان یک فاجعه خواند.

رییس‌جمهور غنی گفت که ناکامورا تمام زندگی خود را وقف انکشاف افغانستان کرده بود.

آقای غنی در عین حال گفت که عاملان قتل ناکامورا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.

«تیتسو ناکامورا»، رییس مؤسسه‌ خیریه‌ «خدمات پزشکی صلح جاپان» همراه با پنج همکار افغان خود صبح روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۳ قوس) در نتیجه‌ی یک حمله‌ی مسلحانه در شهر جلال‌آباد کشته شد.

ناکامورا شهروند جاپان بود، اما رییس‌جمهور اشرف غنی به پاس خدمات «ناکامورا» به او «تابعیت افتخاری افغانستان» را نیز اعطا کرده بود.

کشته شدن ناکامورا با واکنش‌های گسترده به همراه بود. بسیاری از شهروندان افغانستان نیز از ناکامورا به عنوان یک «قهرمان» یاد کرده و در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از او منتشر کردند. روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مراسم شمع افروزی به یادبود از او در ننگرهار و کابل راه‌اندازی شده بود.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. گروه طالبان اعلام کرده است که جنگ‌جویان این گروه در این حمله دست نداشته‌اند.

والی ننگرهار اما پیشتر گفته بود که قتل آقای ناکامورا در خارج از افغانستان طرح‌ریزی شده و دلیل آن هم کارهای مؤثر این امدادگر جاچانی در راستای مهار آب در ننگرهار بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *