یوسف نورستانی در امریکا به غارت دارایی عامه متهم شد

اطلاعات روز: وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی امریکا اعلام کرده که احمد یوسف نورستانی، سناتور انتصابی مجلس سنای افغانستان به غارت دارایی عامه متهم شده است و ممکن به 10 سال زندان و 250 هزار دالر جریمه نقدی محکوم شود.

در خبرنامه‌ای که امروز (یک‌شنبه، 24 قوس) وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی امریکا منتشر کرده، آقای نورستانی در دادگاه پذیرفته است که او با پنهان کردن سفر خارجی‌ و نزدیک به چهار سال اقامت خارج از امریکا، به‌گونه غیرقانونی 100 هزار دالر امریکایی از امتیازات دولتی دریافت کرده است.

طبق خبرنامه‌ی وزارت دادگستری امریکا آقای نورستانی پذیرفته که او در ماه جولای 2015 از «اداره تأمین اجتماعی» درخواست «پول تأمین اجتماعی» کرده است. طبق قانون ایالت کالفرنیای  امریکا، «پول تأمین اجتماعی» یک برنامه‌ی نیاز‌محور است که توسط اداره امنیت اجتماعی به افراد مسن، نابینا و معلول که درآمد کم دارند، اختصاص یافته است.

همچنان طبق قانون، شرایط دریافت پول تأمین اجتماعی طوری است که گیرنده‌ی آن باید ساکن ایالات متحده امریکا باشد و باید از سفرهایی که بیش از 30 روز طول می‌کشد نیز به دولت گزارش دهد که آقای نورستانی این کار را نکرده است.

پیشتر روزنامه اطلاعات روز نیز دریافته بود که آقای نورستانی در افغانستان نیز از بودجه دولت پول دریافت کرده است. رییس‌جمهور غنی به‌تاریخ ۱۳ عقرب 1396 پنج میلیون و ۵۳۵ هزار افغانی را از کود ۹۱ برای پرداخت کرایه خانه و خرج دسترخوان وی پرداخته است.

یوسف نورستانی، دانش‌آموخته‌ی برنامه‌ فولبرایت ایالات متحده‌ی امریکا است و پیش از این در پست‌های کلیدی در دولت افغانستان کار کرده است. آقای نورستانی سال گذشته از سوی رییس جمهور غنی به عنوان سناتور انتصابی در مجلس سنا تعیین شد.

دیدگاه‌های شما
  1. امید که روزی همه افراد به شمول افراد مسوول حکومت افغانستان که چنی کرم بخشی های انجام میدهند، نیز محاکمه شوند به شمول آقای غنی که آیا نمی دانست که آقای نورستانی دریافت کننده کمک های سوسیال آمریکا است که وی را در پوست سناتور انتصابی جا داد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *