17 نیروی خیزش مردمی در حمله‌ی شب‌هنگام طالبان در تخار کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت تخار می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک قرارگاه نیروهای خیزش مردمی در این ولایت 17 عضو این نیروها کشته و چهار نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

جواد هجری، سخن‌گوی والی تخار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله نیمه‌ی شب گذشته (شنبه، 7 جدی) بر قرارگاه ملک احمد تاتار، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در مربوطات ولسوالی خواجه بهاوالدین این ولایت صورت گرفته است.

آقای هجری همچنان گفت که ملک احمد تاتار در کنار فرماندهی نیروهای خیزش مردمی، یک فرمانده مشهور محلی در ولسوالی خواجه بهاوالدین است که در قسمت سرکوب مخالفان مسلح دولت دست بالایی دارد.

به گفته‌ی او، تمامی کسانی که در حمله‌ی شب گذشته کشته‌شده‌اند، از افراد ملک احمد تاتار بوده‌اند. هجری در ادامه افزود که نیروهای امنیتی «در اسرع وقت» در محل رسیده‌اند و وضعیت در حال حاضر تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. این گروه ادعا کرده است که در این حمله 21 نفر به‌شمول یک فرمانده نیروهای طرفدار دولت کشته و «تعدادی دیگر» نیز زخمی شده‌اند.

ولایت تخار در شمال افغانستان موقعیت دارد. این ولایت یکی از ولایات ناامن در کشور است که گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت تروریستی دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *