هشدار تازه ترمپ: 52 هدف را در داخل ایران نشانه می‌گیریم

اطلاعات روز: پس از آن‌که مقام‌های ارشد ایران از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبری مذهبی این کشور  امریکا را به انتقام‌گیری سخت از مرگ قاسم سلیمانی هشدار دادند، اکنون دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا ایران را تهدید کرده است که نقاطی را در داخل این کشور نشانه خواهد گرفت.

آقای ترمپ شب گذشته (شنبه، 14 جدی) در رشته‌تویتی نوشته است در صورتی که ایران به شهروندان یا منافع امریکا حمله کند، کشورش بیش از 50 هدف را در داخل ایران نشانه خواهد گرفت.

رییس‌جمهور امریکا افزوده است که ایران با جسارت زیادی درباره‌ی هدف گرفتن برخی دارایی‌های امریکا صحبت می‌کند.

به گفته‌ی او، «ایران سال‌هاست که چیزی جز دردسر نبوده. بگذارید این هشداری باشد که اگر ایران به امریکایی‌ها یا دارایی‌های امریکا حمله کند، ما 52 سایت ایران (معادل 52 گروگان امریکایی که ایران سال‌ها پیش گرفت)، که برخی دارای ارزش و اهمیت بالا برای ایران و فرهنگ ایرانی هستند را در تیررس داریم و به این اهداف و خود ایرانی، به سرعت و به شدت حمله خواهد شد. امریکا دیگر هیچ تهدیدی را تحمل نمی‌کند»!

از سویی هم آقای ترمپ صبح امروز یک‌شنبه در تازه‌ترین تویتش نوشته است که امریکا به هرگونه حمله ایران به «مقرهای امریکایی یا هر امریکایی»، بدون درنگ پاسخ خواهد داد.

این در حالی است که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بامداد روز جمعه در یک حمله هوایی امریکا در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق کشته شد.

در واکنش به کشته‌شدن سلیمانی، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران، امریکا را به انتقام‌گیری سخت هشدار داد. حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران نیز گفته است که ایران در سال‌های آینده انتقام سلیمانی را از امریکا خواهد گرفت.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دایمی ایران در سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اقدام امریکا در کشتن قاسم سلیمانی را «اقدامی نظامی» خوانده و گفته بود که به این اقدام پاسخی نظامی داده خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *