69 جنگ‌جوی طالب در غور به نیروهای دولتی تسلیم شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غور تأیید می‌کنند که 69 جنگ‌جوی گروه طالبان در ولسوالی شهرک این ولایت به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند.

عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی والی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که این جنگ‌جویان روز گذشته (دوشنبه، 16 جدی) در روستای «کمنج» ولسوالی شهرک به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند. به گفته‌ی او قرار است بیش از 100 جنگ‌جوی دیگر طالب نیز در غور به نیروهای دولتی تسلیم شوند.

آقای خطیبی همچنان گفت که افراد تسلیم‌شده در پنج گروه جداگانه با جاسازی ماین‌های کنار جاده‌ای و فعالیت‌های ضد دولتی در مسیر شاه‌راه هرات – غور اقدام می‌کردند.

سخن‌گوی والی غور افزود که این جنگ‌جویان گروه طالبان در جریان عملیات نیروهای امنیتی زیر نام «عملیات طوفان هریرود» سلاح‌های شان را به زمین گذاشته‌اند.

عملیات طوفان هریرود از یک هفته به این طرف به‌منظور پاکسازی مسیر شاه‌راه هرات – غور جریان دارد. به گفته‌ی خطیبی، این عملیات تا سرکوب کامل طالبان در این مسیر ادامه خواهد داشت.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت غور در زون غرب کشور یکی از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *