18 نفر به اتهام جرایم جنایی در کابل بازداشت شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای پولیس در شهر کابل، 18 نفر در پیوند به جرایم جنایی بازداشت شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (پنج‌شنبه، 19 جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد در جریان 24 ساعت گذشته از مربوطات حوزه‌های دوم، سوم، هفتم، هشتم، نهم، پانزدهم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم امنیتی شهر کابل بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی او جرایمی که این افراد در پیوند به آن بازداشت شده‌اند، شامل حمل سلاح غیرقانونی، چپاولگری، اخلال امن و نظم عامه و رهزنی می‌شود.

آقای رحیمی افزود که از نزد افراد بازداشت‌شده در پیوند به این جرایم، چهار میل تفنگچه، دو عراده موتر و هشت قبضه برچه نیز به دست نیروهای پولیس آمده است.

از سویی هم، فرماندهی گارنیزیون کابل در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته، به تعداد 62 نفر به اتهام  دزدی و ولگردی در شهر کابل توسط نیروهای مشترک امنیتی کابل بازداشت شده‌اند.

در همین حال، سخن‌گوی وزارت داخله تأکید کرد که این عملیات به هدف شناسایی و بازداشت «مجرمان» به شکل دوام‌دار و گسترده در شهر کابل ادامه می‌یابد.

وزارت داخله درحالی این عملیات شبانه را آغاز کرده است که اخیراً دزدی در سطح شهر کابل افزایش یافته و انتقاد گسترده‌ای را خلق کرده است. باشندگان کابل در اعتراض به افزایش جرایم جنایی پولیس را نیز متهم به کم‌کاری در تأمین امنیت باشندگان این شهر می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *