سلام رحیمی: حکومت بدون حضور زنان در هیچ مذاکره‌‌ای شرکت نمی‌کند

اطلاعات روز: عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح گفته است که حضور زنان در هر میزی که روی صلح بحث می‌شود، ضروری است و حکومت افغانستان در هیچ میز مذاکره‌ای بدون حضور زنان شرکت نمی‌کند.

اقای رحیمی در جلسه‌ی هماهنگی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح، همچنان گفته است که حکومت افغانستان از موقف زنان در راستای تأمین صلح در کشور حمایت می‌کند.

وزارت دولت در امور صلح امروز (جمعه، 4 دلو) در اعلامیه‌ای به نقل از آقای رحیمی گفته است در صورتی که زنان در روند صلح حضور نداشته باشند، «کشور به مشکل دایمی سوق داده خواهد شد».

سلام رحیمی گفته است: «وزارت دولت در امور صلح مشارکت زنان را تسهیل خواهد کرد و به زنان زمینه‌‎ی بلند شدن آواز‌شان به گونه‌ی واحد را فراهم خواهد نمود.»

گفتنی است که جلسه‌ی هماهنگی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری با حضور 32 تن از زنان فعال در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و جامعه مدنی از سوی وزارت دولت در امور صلح برگزار شده است.

سلام رحیمی علاوه کرده است که این جمع، مسئول‌اند تا زنان و نهادهای فعال را به‌منظور کار مشترک برای صلح گردهم جمع کند.

او در عین حال از زنان خواسته است که حکومت را در سیاست‌گذاری صلح همراهی و صدای‌شان را برای نمایندگی از داعیه‌ی حقوق زنان بلند کنند.

این در حالی است که براساس یک نظرسنجی تازه «انستیتوت مطالعات جنگ و صلح»، 83 درصد مردم کشور از حضور زنان در مذاکرات صلح حمایت کرده‌اند.

این نظرسنجی از طریق مصاحبه با بیش از پنج هزار نفر در 34 ولایت کشور انجام شده است. پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی 64.9 درصد مردان و 35.1 مردان بوده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *