وزارت خارجه برای کمک به دانشجویان افغان در شهر ووهان چین جلسه‌ی اضطراری برگزار کرد

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی کشور جلسه‌ی اضطراری را در مورد کمک عاجل به شهروندان و دانشجویان افغان مقیم شهر ووهان چین که در معرض مبتلاشدن به ویروس کرونا قرار دارد، برگزار کرد.

معین سیاسی وزارت خارجه گفته است که سفارت افغانستان در چین، وزارت صحت عامه، وزارت تحصیلات عالی و سفارت چین در کابل برای رسیدگی به این موضوع تدابیر همه‌جانبه را روی دست گیرند.

در جلسه‌ی امروز (یک‌شنبه، 6 دلو) هارون چخانسوری، معین سیاسی و سرپرست وزارت خارجه گفته است که 62 دانشجوی افغان که در شهر ووهان چین گیر مانده‌اند، از طریق هوا و ترانسپورت زمینی انتقال داده شوند.

وزارت خارجه گفته است: «آقای چخانسوری به سفیر افغانستان مقیم بیجینگ رهنمایی نمود تا به محض رفع حالت قرنطین برای انتقال محصلین افغان مقیم شهر ووهان اقدام نمایند.»

سرپرست وزارت خارجه تأکید کرده است تا زمانی که حالت قرنطین حاکم است، از تمامی امکانات دست‌داشته برای رسیدگی به نیازهای عاجل دانشجویان و شهروندان در شهر ووهان استفاده شود.

در همین حال، نوریه رفیعی، یک دانشجوی افغان در شهر ووهان چین به روزنامه اطلاعات روز گفت که سفارت افغانستان در بیجینگ با دانشجویان افغان در تماس است و فهرستی از دانشجویان مقیم شهر ووهان را از آنان خواسته است.

این دانشجوی افغان گفت که تا کنون سفارت افغانستان در چین اقدام خاصی برای کمک به دانشجویان افغان در ووهان چین انجام نداده است.

ویروس کرونا از یک هفته به این سو در چین شیوع یافته است. منشأ گسترش این ویروس شهر ووهان چین است. تاکنون 65 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و حدود 2 هزار نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

چین برای مقابله با گسترش ویروس کرونا شهر ووهان را قرنطین کرده و منع رفت و آمد وضع کرده است. در سایر شهرها نیز اقدامات پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از گسترش این ویروس در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *