وزیر صحت عامه از چین خواست که به افغان‌ها اجازه‌ی پرواز به افغانستان را ندهد

اطلاعات روز: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه‌ی کشور در یک تماس تلفنی با وانگ یو، سفیر چین در کابل، از او خواسته است که تا زمان بهترشدن وضعیت، برای نمایندگان شرکت‌های تجاری و افغان‌هایی که اخیرا به چین سفر کرده‌اند، اجازه‌ی پرواز به افغانستان را ندهند.

در این تماس تلفنی که امروز (دوشنبه، 7 دلو) انجام شده، آقای فیروز همچنان در مورد وضعیت دانشجویان افغان در شهر ووهان و سایر شهرهای چین ابراز نگرانی کرده و همچنان خواهان توجه به وضعیت صحی این دانشجویان شده است.

از سویی هم، در اعلامیه‌ی وزارت صحت عامه آمده است که براساس هدایت رهبری این وزارت، تیم‌های صحی برای جلوگیری از شیوع ویروس «کرونا» به‌گونه‌ی احتیاطی در میدان‌های هوایی در چند شهر بزرگ کشور توظیف شده‌اند.

وزارت صحت عامه افزوده است که این تیم‌های صحی، مسافرانی را که از کشورهای بیرونی وارد افغانستان می‌شوند، معاینه می‌کنند. براساس معلومات این وزارت، تا کنون هیچ علایمی از شیوع ویروس «کرونا» در کشور گزارش نشده است.

ویروس کرونا از یک هفته به این سو در چین شیوع یافته است. منشأ گسترش این ویروس شهر ووهان چین است. تاکنون بیش از 60 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و حدود 2 هزار نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

چین برای مقابله با گسترش ویروس کرونا شهر ووهان را قرنطین کرده و منع رفت و آمد وضع کرده است. در سایر شهرها نیز اقدامات پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از گسترش این ویروس در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *