بدخشان

بیماری تنفسی در بدخشان؛ صحت عامه از مرگ پنج کودک خبر داد

اطلاعات روز: همزمان با نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در کشور، مقام‌های محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که در سه هفته‌ی اخیر پنج کودک زیر ده سال در ولسوالی یمگان این ولایت در اثر بیماری‌های تنفسی جان باخته‌اند.

داکتر نور خاوری، رییس صحت عامه ولایت بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این کودکان در روستای «وشنگان» ولسوالی یمگان جان باخته‌اند.

آقای خاوری همچنان گفت که این کودکان در اثر بیماری «طرق تنفسی» معمولی و بیماری‌های فصلی جان باخته‌اند. او گفت که چهار تیم صحی در روستای یادشده اعزام شده و هیچ نگرانی‌ای در زمینه وجود ندارد.

در همین حال، عبدالله ناجی نظری، عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید که در کمتر از یک ماه اخیر 12 کودک زیر ده سال در اثر یک بیماری شبیه سینه بغل در روستای «وشنگان» ولسوالی یمگان جان باخته‌اند.

آقای نظری همچنان گفت که تیم‌های صحی برای بررسی تشخیص نوعیت بیماری به ساحه اعزام شده است. او تأکید کرد که براساس یافته‌های ابتدایی تیم‌های صحی این بیماری ناشی از ویروس کرونا نیست.

این در حالی است که اخیرا ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرده است. در افغانستان نیز نگرانی‌هایی از شیوع این ویروس به داخل کشور ابراز شده است.

مقام‌های وزارت صحت عامه اما گفته‌اند که تا کنون هیچ واقعه‌ی مثبت کرونا در افغانستان تثبیت نشده است. تب، سرفه و نفس‌تنگی را از علایم ویروس کرونا عنوان شده است.

ویروس کرونا از زمان شیوع آن در شهر ووهان چین تا کنون جان نزدیک به 500 نفر را گرفته و بیش از 24 هزار نفر دیگر به آن مصاب شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *