شش مقام فرماندهی پولیس کابل به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که شش مقام فرماندهی پولیس کابل به اتهام رهبری یکی از «بزرگ‌ترین باندهای قاچاق مواد مخدر» و تکثیر آن بازداشت شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (پنج‌شنبه، 17 دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که در جمع این افراد «میان‌احمد احمدی»، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل، «عبادالرحمان»، فرمانده تیم عملیاتی این مدیریت، «فریدالله»، آمر تحلیل و ارزیابی آن و «لمر»، آمر کشف این مدیریت شامل اند.

آقای رحیمی افزود که «الله‌داد»، معاون مدیریت کنترل مواد کیمیاوی پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل و «اجمل»، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل نیز از جمله‌ی این افراد اند.

او توضیح داد که مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل که رییس «گروپ افغان‌سویس» نیز بود، در تمامی حوزه‌های شهر کابل مواد مخدر را تکثیر می‌کرد و از آن فروشندگان آن نیز باج می‌گرفت.

براساس گفته‌های سخن‌گوی وزارت داخله، این فرد حین فرار از کابل به یکی از کشورهای آسیای میانه در ولسوالی سالنگ ولایت پروان توسط نیروهای پولیس بازداشت شده است. او تأکید کرد که متباقی پنج مقام امنیتی فرماندهی پولیس کابل نیز به اتهام همدستی او بازداشت شده‌اند.

در همین حال آقای رحیمی گفت که پرونده‌های تمامی این افراد به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

از سویی هم، وزارت داخله در جریان یک ماه گذشته، 44 عملیات را علیه قاچاقبران مواد مخدر راه‌اندازی کرده است. براساس گفته‌های نصرت رحیمی، در نتیجه‌ی این عملیات، 223 هزار و 841 کیلوگرام مواد مخدر مختلف‌النوع کشف و ضبط شده است.

او همچنان در مورد مبارزه با جرایم جنایی نیز گفت که در این مدت، یک هزار و 773 نفر در پیوند به جرایم جنایی از جمله قتل، دزدی، رهزنی، زورگویی و آدم‌ربایی بازداشت شده‌اند. آقای رحیمی افزود که 371 نفر آنان تنها از ولایت کابل بازداشت شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *