Abdulqadir Haidari

برف‌کوچ در سه روز گذشته جان 9 نفر را در دایکندی گرفته است

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در سه روز گذشته، نُه نفر در اثر سرازیرشدن برف‌کوچ در این ولایت جان باخته‌، شش نفر زخمی و دو نفر دیگر مفقود شده‌اند.

اسدالله سروری، رییس مبارزه با حوادث ولایت دایکندی صبح امروز (پنج‌شنبه، 24 دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در سه روز گذشته 27 برف‌کوچ در ولسوالی‌های میرامور، اشترلی، شهرستان و سنگ‌تخت و بندر این ولایت سرازیر شده است.

آقای سروری همچنان گفت که در آخرین رویداد، شب گذشته شش عضو یک خانواده در روستای «حصار رباط» ولسوالی میرامور در اثر سرازیرشدن برف‌کوچ جان باخته‌اند و یک عضو دیگر این خانواده زخمی شده است.

به گفته‌ی او، یک نفر دیگر در ساحه‌ی «پای کوتل قوناق» در این ولسوالی زیر برف‌کوچ گیر مانده و تا کنون به دلیل حجم زیاد برف تیم‌های امداد و نجات موفق نشده‌اند او را بیرون بکشند.

رییس مبارزه با حوادث ولایت دایکندی در ادامه گفت که برف‌کوچ‌های اخیر در این ولایت خسارات مالی نیز در پی داشته است. آقای سروری گفت که تا کنون 12 خانه کاملا و هشت خانه‌ی دیگر به‌گونه‌ی قسمی تخریب شده است.

او افزود که حدود 100 رأس مواشی، بیشتر از پنج‌هزار درخت مثمر و غیرمثمر و نزدیک به 30 جریب زمین زراعتی نیز از بین رفته است.

ولایت دایکندی در مرکز کشور یکی از ولایت‌های کوهستانی است که همه‌ساله رویدادهای طبیعی از جمله برف‌کوچ و سیلاب از مردم این ولایت قربانی می‌گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *