عبدالله اعلام کرد که ثبات‌وهمگرایی «حکومت همه‌شمول» را تشکیل می‌دهد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان در واکنش به اعلام نتایج نهایی این انتخابات می‌گوید که ثبات‌وهمگرایی تمام تلاش‌های خود را به خرج داد تا روند انتخابات در مطابقت با قانون و به‌گونه‌ی شفاف به پیش برود.

آقای عبدالله شام روز سه‌شنبه (29 دلو) گفت که نتیجه‌ای که از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شده است، «از اساس غیرقانونی» است. او گفت ثبات‌وهمگرایی براساس آرای شفاف و بیومتریک شده پیروز انتخابات ریاست جمهوری است و دسته‌ی انتخاباتی ثبات‌وهمگرایی حکومت همه‌شمول را تشکیل می‌دهد.

او از حامیان خود و نیروهای امنیتی افغانستان تشکر کرد اما گفت که 300 هزار رای مشکوک اعتبار داده شده و تصامیمی گرفته شده است که در مغایرت با قانون بود. او نتیجه‌ی اعلام شده را «نتیجه دزدی انتخابات» و «کودتا علیه مردم‌سالاری» خواند و گفت که کسانی در کمیسیون‌های انتخاباتی در بدل پول و تطمیع به یک روند ملی خیانت کرده‌اند.

 آقای عبدالله درحالی نتیجه‌ی نهایی انتخابات را نپذیرفته است که روز سه‌شنبه (29 دلو) کمیسیون مستقل انتخابات این نتیجه را اعلام کرد. حوا علم نورستانی، رییس این کمیسیون گفت که پس از تطبیق فیصله‌های کمیسیون شکایات، نتایج نهایی انتخابات اعلام شده است و براساس آن اشرف غنی با به‌دست آوردن ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رأی (۵۰.۶۴ درصد) کل آرا، در جایگاه اول قرار گرفته است. عبدالله عبدالله نیز با کسب ۷۲۰ هزار و ۸۴۱ رأی معادل (۳۹.۵۲ درصد) کل آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *