وزارت صحت از مردم خواست در راستای پیش‌گیری از ویروس کرونا با دولت همکاری کنند

اطلاعات روز: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه‌ی کشور ویروس کرونا را یک تهدید جدی برای تمام بشر دانسته و از مردم خواسته است که این وزارت را در راستای آگاهی‌دهی در مورد علایم و چگونگی پیش‌گیری از ویروس کرونا همکاری کنند.

آقای فیروز این خواست را امروز (شنبه، 3 حوت) در دیداری با رییسان شفاخانه‌ها و نمایندگان موئسسات تطبیق‌کننده‌ی عرضه خدمات صحی در کابل مطرح کرده است.

وزارت صحت عامه در اعلامیه‌ای گفته است که در این دیدار در مورد پیش‌گیری و کنترل ویروس کرونا بحث شده است. وزیر صحت در این دیدار به مسئولان صحی هدایت داده است تا اقدامات جدی را در راستای جلوگیری و کنترل ویروس کرونا روی‌دست بگیرند.

آقای فیروز همچنان به رییسان و نمایندگان موئسسات تطبیق‌کننده‌ی عرضه خدمات صحی هدایت داده است تا مراکز صحی را با موادهای ضدعفونی کننده و ضروریات اولیه بیشتر مجهز کنند.

وزیر صحت عامه از آنان همچنان خواسته است که برنامه‌های آموزشی آگاهی‌دهی را برای کارمندان صحی را بیشتر تقویت کرده و به آنان بیاموزانند که چگونه از خود و مریض در برابر ویروس کرونا حفاظت کنند.

این در حالی است که اخیرا شیوع ویروس کرونا در شماری از شهرهای ایران نگرانی‌هایی از شیوع این ویروس به افغانستان را نیز به دنبال داشته است.

روز گذشته مقام‌های صحی در ولایت هرات از شهروندان افغان که اخیرا از شهر قُم ایران برگشته‌اند، خواسته بود که برای دو هفته از خانه‌های‌شان بیرون نشوند.

همزمان با این، وزارت صحت عامه‌ی از تدابیر شدید و مستقرکردن تیم‌های صحی در میدان‌های هوایی و مرزهای زمینی کشور خبر داده است.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون به‌شمول چین در نزدیک به ۳۰ کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 76 هزار نفر و آمار مرگ و میر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *