شهر قندهار

دومین روز کاهش خشونت‌؛ یک کاروان نیروهای امنیتی در قندهار هدف حمله‌ی مسلحانه قرار گرفت

اطلاعات روز: در دومین روز دوره‌ی هفت روزه کاهش خشونت، یک کاروان اکمالاتی نیروهای امینتی و دفاعی در ولسوالی شاه‌ولیکوت ولایت قندهار هدف حمله‌ی مسلحانه قرار گرفته است.

بهیر احمدی، سخن‌گوی والی قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت 11:00 صبح امروز (یک‌شنبه، 4 حوت) در منطقه‌ی «چنار» ولسوالی شاه‌ولیکوت صورت گرفته است.

آقای احمدی همچنان گفت هنگامی که یک کاروان اکمالاتی نیروهای امنیتی از ساحه عبور می‌کرد، هدف حمله‌ی مسلحانه‌ی «مخالفین مسلح دولت» قرار گرفته است.

سخن‌گوی والی قندهار گفت که حمله از سوی نیروهای امنیتی به عقب زده شده است. آقای احمدی در عین حال گفت که یک موتر «انترنیشنل» نیروهای ارتش در ساحه‌ی یادشده هدف انفجار ماین کنار جاده‌ای قرار گرفته است. به گفته‌ی او، در این دو رویداد به نیروهای امنیتی هیچ آسیبی نرسیده است.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این دو رویداد همزمان در ولسوالی شاه‌ولیکوت را به عهده نگرفته است.

این در حالی است که از ساعت 12 جمعه شب دوره‌ی هفت روزه کاهش خشونت در سراسر کشور آغاز شده است. این دوره براساس توافق امریکا و طالبان آغاز شده است.

در صورتی که این دوره با موفقیت به پایان برسد، توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان نیز در بیست‌ونهم فبروری امضا خواهد شد. انتظار می‌رود که با امضاشدن این توافق‌نامه، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نیز آغاز شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *