عبدالله عبدالله برای برگزاری مراسم تحلیف کمیسیون ایجاد کرد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» که خودش را براساس آرای بیومتریک‌شده پیروز انتخابات ششم میزان می‌داند، کمیسیونی را برای برگزاری مراسم تحلیف خود و معاونانش ایجاد کرده است.

فریدون خوزون، سخن‌گوی «ثبات و همگرایی» امروز (دوشنبه، 5 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که ریاست این کمیسیون را فضل‌احمد معنوی به عهده دارد. همایون همایون، عضو پیشین مجلس نمایندگان نیز یکی از اعضای این کمیسیون است.

آقای خوزون همچنان گفت که این کمیسیون تا کنون دو جلسه برگزار کرده است. در این جلسه در مورد آمادگی‌ها و چگونگی برگزاری مراسم تحلیف آقای عبدالله و معاونان او بحث شده است.

خوزون در مورد جزئیات بیشتر ارایه نکرد، اما گفت که فیصله‌های نهایی کمیسیون توظیف‌شده به‌زودی با مردم شریک خواهد شد. او در مورد زمان دقیق برگزاری مراسم تحلیف نیز چیزی نگفت.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات محمد اشرف غنی را برنده‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان اعلام کرده است. نتایجی که از سوی کمیسیون اعلام شده، با مخالفت عبدالله عبدالله، رقیب اصلی او مواجه شده است.

آقای عبدالله در سه روز گذشته برای ولایت‌های سرپل و جوزجان والی جدید تعیین و معرفی کرده است. والی برحال پنجشیر نیز از عبدالله حمایت کرده است. ثبات و همگرایی گفته است که در روزهای آینده برای شماری دیگر از ولایات نیز والی معرفی خواهد شد.

از سویی هم، عبدالله در حالی برای برگزاری مراسم تحلیف خود کمیسیون تشکیل داده است که پیش از آن، اشرف غنی نیز یک کمیسیون دولتی را تحت ریاست مشترک رییس اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی و رییس شورای ولایتی پروان ایجاد کرده است.

این کمیسیون موظف شده است که تمام آمادگی‌ها، ترتیبات لازم، تدابیر عملی، امنیتی، تشریفاتی و تدارکاتی را به‌منظور برگزاری باشکوه مراسم تحلیف در مدت پنج روز اتخاذ و در مرحله‌ی اجرا قرار دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *