سرپرست ولایت بغلان: هواداران ثبات و همگرایی عکس داکتر عبدالله را در محوطه ولایت نصب کرده رفتند

اطلاعات روز: عبدالقدیم نیازی، سرپرست ولایت بغلان می‌گوید که نیروهای امنیتی به هواداران تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله اجازه‌ی ورود به ساختمان مقام ولایت را نداده‌اند.

آقای نیازی در یک پیام ویدیوی کوتاه که از سوی دفتر مطبوعاتی والی بغلان منتشر شده، گفته است: «آنها عوض این‌که با ما گفت‌وگو کنند، در محوطه‌ی مقام ولایت عکس داکتر صاحب عبدالله را بلند کردند و یک صدا و هیاهو را شروع کردند و بعدا دوباره پس از محوطه ولایت برامدند و به خانه‌های‌شان رفتند.»

در همین حال، در یک اعلامیه‌ی دفتر والی بغلان نیز آمده است که آقای نیازی در حال حاضر در دفتر کارش حضور دارد و طبق روال عادی به کارش ادامه می‌دهد.

در اعلامیه آمده است: «با آن‌که هواداران تیم ثبات و همگرایی مقام ولایت را ترک نموده‌اند، اما به‌منظور جلوگیری از انارشی و بی‌نظمی رهبری ملکی و نظامی ولایت در هم‌سویی با مقامات ذی‌صلاح دولت در سطح مرکز مصمم به واکنش جدی و قانونی در برابر تکرار هرگونه حرکت خلاف قانون به سطح ولایت خواهد بود.»

پیشتر امید میثم، معاون سخن‌گوی ریاست اجراییه به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنرال مصطفی محسنی از سوی تیم ثبات و همگرایی به‌حیث والی جدید بغلان تعیین شده و برای احراز این کرسی کابل را به مقصد بغلان ترک کرده است.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده بود که تجمع هواداران ثبات و همگرایی را در مقابل ساختمان ولایت بغلان نشان می‌داد. برخی رسانه‌ها گزارش کردند که آقای محسنی از سوی هواداران ثبات و همگرایی به‌حیث والی بغلان معرفی شده است.

ثبات و همگرایی که با نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت کرده، تا کنون برای ولایت‌های سرپل، جوزجان و بغلان والی معرفی کرده و والی پنجشیر نیز از او حمایت کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *