چهارمین روز کاهش خشونت؛ چهار سرباز ارتش در یک انفجار ماین کنار جاده‌ای در زابل زخمی شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت زابل می‌گویند که در نتیجه‌ی انفجار یک ماین کنار جاده‌ای در ولسوالی ارغنداب این ولایت چهار سرباز ارتش زخمی شده‌اند.

گل‌اسلام سیال، سخن‌گوی والی زابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 9:00 صبح امروز (سه‌شنبه، 6 حوت) در منطقه‌ی «انزرگی» ولسوالی ارغنداب رخ داده است.

آقای سیال همچنان گفت که یک عراده تانک نیروهای ارتش هدف انفجار ماین قرار گرفته است که در نتیجه‌ی آن چهار سرباز ارتش به‌گونه‌ی سطحی زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، در این رویداد یک عراده تانک نیز تخریب شده است.

او در ادامه گفت که در ولسوالی ارغنداب زابل بیشتر گروه طالبان فعالیت دارد و این ماین نیز از سوی جنگ‌جویان این گروه به‌منظور هدف قراردادن نیروهای امنیتی جاسازی شده بود.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که دوره‌ی کاهش خشونت میان طرف‌های درگیری در جنگ افغانستان وارد چهارمین روزش شده است. این دوره در اولین ساعات بامداد شنبه آغاز شده بود. در سه روز اول کاهش خشونت نیز چندین رویداد امنیتی در ولایت‌های بلخ، پکتیا، ارزگان و قندهار گزارش شده بود.

وزارت خارجه‌ی امریکا پیشتر گفته بود در صورتی که هفته‌ی کاهش خشونت با موفقیت به پایان برسد، توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان نیز در دهم حوت امضا خواهد شد.

دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری امریکا نیز دو روز پیش در پاسخ به پرسش خبرنگاران در کاخ سفید گفته بود در صورت که هفته‌ی کاهش خشونت موثر واقع شود، خودش توافق‌نامه با طالبان را امضا می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *