«کشته‌شدن یک راننده توسط محافظان گمرک اسلام قلعه»؛ رانندگان دروازه‌ی گمرک را بستند

اطلاعات روز – هرات: به‌دنبال کشته‌شدن یک راننده، شماری از رانندگان موترهای باربری در داخل محوطه‌ی گمرک اسلام‌قلعه در ولایت غربی هرات تجمع اعتراضی برپا کرده و دروازه‌ی آن را بسته‌اند.

مهرالله بلوچ، کمیسار اسلام‌قلعه‌ی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که این اعتراض از صبح امروز (چهارشنبه، 7 حوت) آغاز شده است. به گفته‌ی او، هم‌اکنون دروازه‌ی گمرک اسلام‌قلعه به‌روی رفت‌وآمد مسدود است.

نثاراحمد، یکی از رانندگان معترض در صحبت با روزنامه اطلاعات روز از راننده‌ی کشته‌شده به نام «ذبیح‌الله» یاد کرد و گفت که او صبح امروز در اثر لت‌وکوب یک محافظ گمرک اسلام‌قلعه به قتل رسیده است.

او توضیح داد که این رویداد زمانی رخ داده که این راننده از پرداخت پول به محافظان گمرک خودداری کرده است. پس از آن به گفته‌ی نثاراحمد، یکی از محافظ بر او حمله کرده و او را با چوپ مورد ضرب‌وشتم قرار داده است.

این راننده تأکید کرد که محافظان گمرک اسلام‌قلعه از هر موتر باربری در این  گمرک تا شش هزار افغانی باج می‌گیرند.

با این حال اما، کمیسار اسلام‌قلعه مدعی است که این راننده به‌دلیل سکته‌ی قلبی جان باخته است. او در ادامه گفت که تلاش‌ها برای حل تنش میان رانندگان موترهای باربری با محافظات گمرک آغاز شده است.

تا به‌حال مسئولان در گمرک هرات در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند.

پیش از این نیز بارها گزارش‌هایی مبنی بر وجود فساد در گمرک اسلام‌قلعه‌ی هرات، جایی که قسمت زیادی از کالاهای وارداتی افغانستان از ایران وارد می‌شود، وجود داشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *