یک نفر به اتهام قاچاق بیش از 200 هزار دالر امریکایی به ایران در هرات بازداشت شد

اطلاعات روز: مقام‌ها در کمیساری بندر اسلام قلعه در هرات می‌گویند که یک نفر را به اتهام قاچاق بیش از 200 هزار دالر امریکایی ایران بازداشت کرده‌اند.

مهرالله بلوچ، کمیسیار اسلام قلعه امروز (چهارشنبه، 7 حوت) به روزنامه اطلاعات گفت که این فرد هفته گذشته هنگامی بازداشت شده است که بیش از 200 هزار دالر را به‌طور ماهرانه در کیف پشتی‌اش جاسازی کرده بود و می‌خواست آن‌را به ایران منتقل کند.

آقای بلوچ همچنان گفت که فرد بازداشت‌شده است جهت تحقیقات بیشتر به نهادهای عدلی و قضایی تحویل داده شده است.

در همین حال، شورای ولایتی هرات از نیروهای امنیتی می‌خواهد که در راستای جلوگیری از قاچاق دالر به ایران اقدام کنند.

وکیل‌احمد کرخی، رییس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که قاچاق دالر به مقیاس بلند به ایران متوقف نشده و هنوز هم ادامه دارد.

آقای کرخی گفت: «متأسفانه ارگان‌های کشفی و امنیتی ما آن قدر جدیت که باید برای مبارزه با قاچاق دالر به ایران داشته باشند، ندارند. روزانه داخل موترهای باربری و مسافربری دالر به ایران قاچاق می‌شود.»

براساس کُد جرا و قوانین جلوگیری از پول‌شویی و عواید ناشی از آن و همچنان قانون تطهیر پول افغانستان، هیچ فردی حق ندارد تا بیشتر از 20 هزار دالر امریکا پول نقد را از مرزهای افغانستان به بیرون منتقل کنند.

این در حالی است که به دنبال وضع تحریم‌های شدید امریکا علیه ایران، قاچاق دالر از افغانستان به ایران شدت نیز افزایش یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *