اتحادیه اروپا: سیاست‌مداران افغان باید برای کامیابی صلح به گونه‌ی مشترک کار کنند

اطلاعات روز: رولاند کوبیا، نماینده‌ی اروپا برای افغانستان از سیاست‌مداران این کشور خواسته است که برای کامیابی روند صلح به گونه‌ی مشترک کار کنند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که آقای کوبیا این گفته‌ها را امروز (چهارشنبه، 7 حوت) در دیداری با رییس‌جمهور اشرف غنی در کابل مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، نماینده اتحادیه‌ی اروپا در این دیدار گفته است که این اتحادیه از برنامه‌های رییس‌جمهور غنی برای پیشرفت و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.

او همچنان افزوده است که اتحادیه اروپا به همکاری‌های خود با دولت و مردم افغانسان ادامه می‌دهد.

در همین حال، رییس‌جمهور غنی نیز در این دیدار با قدردانی از همکاری‌های اتحادیه اروپا گفته است که استقرار صلح خواست مردم و از اولویت‌های دولت می‌باشد. او افزوده است که به همین خاطر یک اجماع ملی برای صلح در افغانستان به‌میان آمده است.

او همچنان گفته است که در خصوص فرصت‌ها و خطرات احتمالی روند صلح با اقشار مختلف جامعه مشورت شده است. غنی تأکید کرده است که دولت افغانستان برای رفع خطرات احتمالی صلح به گونه‌ی کامل آمادگی دارد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که دوره‌ی کاهش خشونت میان طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان وارد پنجمین روزش شده است. این دوره تا پایان روز جمعه پیش‌رو ادامه می‌یابد. مقام‌های امریکایی از این کاهش خشونت‌ها در افغانستان استقبال و ابراز رضایت کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *