ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان

ارگ: برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی به نوزدهم حوت به تعویق افتاده است

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که رییس‌جمهور اشرف غنی برگزاری مراسم تحلیف خود را از هشتم حوت به نوزدهم حوت به تعویق انداخته است.

در اعلامیه‌ی ارگ که امروز (چهارشنبه، 7 حوت) منتشر شده، آمده است که این تصمیم پس از مشوره‌های وسیع و همه‌جانبه با بخش‌های فنی، شخصیت‌های سیاسی، بزرگان قومی، اعضای ارشد تیم «دولت‌ساز» و شرکای بین‌المللی افغانستان گرفته شده است.

براساس اعلامیه، شیوع ویروس کرونا، تنگنای زمانی برای حاضرشدن مهمان‌های بلندرتبه‌ی خارجی و نیاز به آمادگی‌های بیشتر فنی برای برگزاری مراسم با شکوه از دلایل «عمده»ی تقویق مراسم تحلیف بوده است.

به نقل از اعلامیه‌ی ارگ، به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده شده تا در کنار «توجه مسلکی» به دوره‌ی کاهش خشونت در سراسر کشور، از جان و مال مردم نیز لحظه‌ای غافل نباشند.

در این اعلامیه به مردم افغانستان نیز اطمینان داده شده است که دستگاه دولت مثل همیشه مسئولیت‌های خود را برای عرضه‌ی خدمات موثر در زمان مشخص آن با «جدیت» و «صداقت» انجام می‌دهد.

ریاست‌جمهوری در حالی از تعویق برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی خبر داده است که پیشتر وزارت خارجه‌ی امریکا نیز از آقای غنی به‌خاطر به تأخیرانداختن این مراسم سپاس‌گزاری کرده بود.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا نیز از تصمیم آقای غنی مبنی بر تعویق برگزاری مراسم تحلیف استقبال کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *