وزارت مخابرات در یک سال گذشته 60 میلیون دالر صرفه‌جویی کرده است

اطلاعات روز: وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کشور اعلام کرد که در سال مالی 1398خورشیدی، 60 میلیون دالر آمریکایی صرفه‎جویی کرده و ۴۳ درصد بیشتر از هدف تعیین شده، عاید جمع آوری نموده است.

فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که امروز (چهارشنبه، ۷ حوت) در برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» صحبت می‌کرد، گفت که ترتیب نقشه راه مسیر تکامل سکتور مخابرات، تعریف دیدگاه واضح برای سکتور، ترتیب طرح لایحه وظایف ومسوولیت‌های وزارت، ترتیب ۱۲ پالیسی ۱۲رهنمود و۱۱ استندرد و ایجاد هماهنگی میان ادارات ذی‌ربط و سکتور؛ از دست‌آوردهای عمده این وزارت در سال مالی ۱۳۹۸خورشیدی است.

آقای هاشمی همچنان گفت که در سال مالی ۱۳۹۸ پروژه ریل‌تایم به فعالیت آغاز نموده و قسمت اول آن به بهره‌برداری سپرده شده است.  او هدف ایجاد این سیستم را نظارت بر روند گردآوری ۱۰ درصد محصول خدمات مخابراتی، نظارت بر عواید سکتور مخابرات و تضمین عواید عنوان کرد.

به گفته‌ی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، ایجاد مراکز ارایه خدمات زیر یک چتر، ایجاد مراکز واحد در زون ها و ولایات، ساده‌سازی پروسه‌های خدمات عامه، تادیه معاشات از طریق مبایل، ایجاد سیستم آنلاین پاسپورت، ایجاد سیستم تمدید ویزه اتباع خارجی به شکل آنلاین که تحت کار است از فعالیت‌های این وزارت در بخش آسان‌خدمت بوده است.

همچنان ایجاد پورتال سیستم آسان وظیفه، ایجاد سیستم مدیریت اسناد و آغاز تطبیق این سیستم در ادارات دولتی، مدرن‌سازی سیستم ترافیک جوازسیر و جواز رانندگی و ایجاد سیستم آرشیف مدیریت عمومی ترافیک، از دیگر فعالیت‌هایی است که وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی در بخش آسان‌خدمت در یک سال گذشته انجام داده است.

آقای هاشمی افزود که تادیه معاشات از طریق مبایل در وزارت‌های معارف و کار و امور اجتماعی آغاز گردیده است که در وزارت معارف به گونه مجموعی در ۸ ولایت، بیش از ۶۳ هزار نفر و در وزارت کار و امور اجتماعی به‌گونه‌ی مجموعی در ۱۳ ولایت بیش از ۶۵۰۰ نفر راجستر شده‎اند.

او در ادامه گفت که در سال مالی 1398 خورشیدی از پروژه های غیر موثر جلوگیری به عمل آورده و ۱۳ پروژه دیگر بازنگری و اصلاح شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *