انفجار در شهر کابل نُه زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین جاسازی‌شده در یک موترسایکل در شهر کابل، نُه غیرنظامی زخمی شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزارت به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 3:40 پس از چاشت امروز (چهارشنبه، 7 حوت) در جاده‌ی «فیض‌محمد کاتب» در مربوطات حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

آقای رحیمی توضیح داد که در جمع نُه زخمی این رویداد یک خانم نیز شامل است.

به گفته‌ی او، همه‌ی زخمیان این رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند و وضعیت صحی‌شان هشت نفر آنان خوب گزارش شده است. او تأکید کرد که یک نفر دیگرشان وضعیت صحی‌اش وخیم می‌باشد.

سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور گفت که تابه‌حال مشخص نشده است که این حمله کار چه شخص و یا گروهی می‌باشد. او اما تأکید کرد که بررسی‌های پولیس در این زمینه ادامه دارد.

در همین حال گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این حمله کار جنگ‌جویان این گروه نیست. در اعلامیه‌ی این گروه آمده است که «شاید این حمله تلاش ناکام به‌خاطر ایجاد بدبینی از طرف حلقات استخباراتی» انجام شده باشد.

این حمله در حالی در شهر کابل صورت می‌گیرد که دوره‌ی کاهش خشونت میان طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان وارد پنجمین روزش شده است. این دوره تا پایان روز جمعه پیش‌رو ادامه می‌یابد. مقام‌های امریکایی از این کاهش خشونت‌ها در افغانستان استقبال و ابراز رضایت کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *