مذاکره میان نمایندگان اشرف غنی و عبدالله با پادرمیانی خلیل‌زاد آغاز شد

اطلاعات روز: به دنبال تنش‌های انتخاباتی اخیر میان تیم‌های انتخاباتی «دولت‌ساز» و «ثبات و همگرایی به رهبری اشرف غنی و عبدالله، اکنون عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون اول تیم «ثبات و همگرایی» از آغاز مذاکرات میان دو تیم به‌خاطر حل این تنش‌ها خبر داده است.

آقای فرهمند در یک پیام تویتری گفته است که مذاکره میان دو تیم با پادرمیانی زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان آغاز شده است.

او گفته است که با پادرمیانی آقای خلیل‌زاد، برگزاری مراسم تحلیف تعویق و روند تعیین والی‌ها نیز متوقف شده است. فرهمند نوشته است: «مذاکرات دو ‌تیم انتخاباتی با پادرمیانی نماینده‌ی ویژه ایالات متحده امریکا در آستانه‌ی امضای توافق‌نامه‌ی صلح آغاز گردید. تعویق تحلیف و توقف تعیین والی‌ها پذیرفته شد.»

در مورد جزئیات این مذاکرات تا کنون اطلاعاتی منتشر نشده است.

از سویی هم، معاون اول تیم «ثبات و همگرایی» در ادامه نوشته است که صلح یکی از اولیت‌های برنامه‌ی انتخاباتی این تیم بوده و است، اما آنان برای دفاع از آرای پاک مردم «تا آخر خط» متعهد هستند.

انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار شد. کمیسیون مستقل انتخابات در بیست‌ونهم دلو اشرف غنی را به‌عنوان رییس‌جمهور منتخب کشور اعلام کرد. عبدالله عبدالله، رقیب اصلی آقای غنی در حالی که 39.52 درصد کُل آرا را به‌دست آورده، با نتایج اعلام‌شده مخالفت کرد.

قرار بود مراسم تحلیف اشرف غنی امروز (پنج‌شنبه، 8 حوت) برگزار شود. عبدالله عبدالله نیز برای برگزاری مراسم تحلیف‌اش همزمان با غنی آمادگی می‌گرفت. در نهایت روز گذشته وزارت خارجه‌ی امریکا از به تعویق افتادن مراسم تحلیف اشرف غنی خبر داد. به دنبال آن خلیل‌زاد از این تصمیم اشرف غنی استقبال کرد.

ارگ ریاست‌جمهوری نیز بعدا اعلام کرد که مراسم تحلیف آقای غنی از هشتم حوت به نوزدهم حوت به تعویق افتاده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *