وزارت صحت عامه

نتیجه‌ی ده واقعه‌ی دیگر مشکوک به ویروس کرونا در افغانستان منفی تشخیص شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که نتیجه‌ی معاینات ده واقعه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، بغلان و غور منفی تشخیص شده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز (جمعه، 9 حوت) گفته است که این موارد در 24 ساعت گذشته به ثبت رسیده بود. به گفته‌ی او، از جمع این ده واقعه، پنج واقعه‌ی آن در کابل، سه واقعه در ولایت هرات، یک واقعه در ولایت بغلان و یک واقعه‌ی دیگر هم در ولایت غور به ثبت رسیده بود.

آقای مایار همچنان افزوده است که 9 واقعه‌ی مشکوک دیگر هم در ولایت هرات به ثبت رسیده که معاینات آن به کابل رسیده است. به گفته‌ی او، نتیجه‌ی این موارد تا 24 ساعت آینده مشخص می‌شود.

براساس آمار وزارت صحت تا به‌حال 24 واقعه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، غور، هلمند و بغلان به ثبت رسیده که تنها نتیجه‌ی یک واقعه‌ی آن مثبت تشخیص شده است.

این اوقعه‌ی که چهار روز پیش (دوشنبه، 5 حوت) تشخیص شده بود، مربوط به ولایت هرات می‌باشد. فرد مبتلا یک مرد ۳۵ ساله است که اخیرا از شهر قُم ایران برگشته است. وزارت صحت عامه وضعیت صحی این فرد را «قناعت‌بخش» توصیف کرده است.

از آن روز به بعد گزارش‌هایی از ثبت واقعه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در شماری از ولایات کشور از جمله هرات، غور، هلمند، کابل، بدخشان، بلخ و… منتشر شد، اما وزارت صحت ثبت واقعات مشکوک را تنها در ولایت‌های هرات، غور، هلمند، کابل و بغلان را تأیید کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *