ترمپ از مردم افغانستان خواست که از فرصت پیش‌آمده برای صلح استفاده کنند

اطلاعات روز: دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا از شهروندان افغانستان خواسته است که از فُرصت پیش آمده برای صلح استفاده کنند.  این خواست آقای ترمپ روز گذشته (جمعه، 9 حوت) در یک اعلامیه‌ی کاخ سفید مطرح شده است.

در این اعلامیه به نقل از آقای ترمپ آمده است که به‌زودی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌ی امریکا شاهد امضای توافق‌نامه‌ی صلح با طالبان خواهد بود و همزمان با این، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا اعلامیه‌ی مشترکی را با دولت افغانستان صادر خواهد کرد.

رییس‌جمهوری امریکا تأکید کرده است در صورتی که طالبان و حکومت افغانستان به تعهدات‌شان عمل کنند، امریکا مسیر قدرتمندی را برای پایان جنگ و بازگرداندن نیروهای خود به خانه خواهد داشت.

در اعلامیه‌ی کاخ سفید، توافق‌نامه‌ی صلح با طالبان گام مهم برای برقراری صلح پایدار در افغانستان جدید، عاری از القاعده، داعش و گروه‌های تروریستی دیگری است که می‌خواهد به منافع امریکا آسیب برساند.

ترمپ افزوده است که یکی از تعهدات او در دوران نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، برگرداندن نیروهای امریکایی از افغانستان به کشورشان بود و در حال حاضر در راستای عملی کردن این تعهد «پیشرفت چشم‌گیر» به میان آمده است.

این در حالی است که قرار است امروز (شنبه، 10 حوت) توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان در حضور نمایندگان سیاسی حدود 30 کشور در دوحه، پایتخت قطر امضا شود. انتظار می‌رود پس از امضای این توافق‌نامه، مذاکرات بین‌الافغانی نیز آغاز شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *