ناروی بار دیگر برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرد

اطلاعات روز: ریاست اجراییه می‌گوید که کشور شاهی ناروی اعلام آمادگی کرده است تا از مذاکرات صلح بین‌الافغانی میزبانی کند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ریاست اجراییه به نشر رسیده، آمده است که این موضوع را اودن هالورسن، معاون وزارت امور خارجه‌ی ناروی در دیداری با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، معاون وزارت خارجه‌ی ناروی گفته است: «ناروی مانند همیش آماده است تا از مذاکرات صلح بین‌الافغانی میزبانی کند.» ناروی حدود پنج ماه پیش نیز برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرده بود.

اودن هالورسن ابراز امیدواری کرده است که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده با تدبیر با تحولات برخورد کنند و از فرصت‌های به‌میان‌آمده برای صلح، استفاده کنند.

رییس اجرایی کشور نیز در این دیدار صلح را از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان خوانده و از طرف‌های مذاکره‌کننده خواسته است که برای موفقیت روند صلح از فرصت‌های به‌میان‌آمده استفاده کنند.

او همچنان امضای توافق‌نامه میان امریکا و گروه طالبان را نخستین گام برای استقرار صلح در کشور خوانده است.

ناروی در حالی برای میزبانی از مذاکرت بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرده که قرار است تا ساعاتی دیگر توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان در دوحه، پایتخت قطر رسما امضا شود. این توافق‌نامه راه را برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هموار می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *