وزارت صحت عامه

هشت مورد مشکوک به ویروس کرونا در هرات، فراه و لوگر ثبت شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که هشت مورد دیگر مشکوک به ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، فراه و لوگر به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت امروز (یک‌شنبه، 11 حوت) گفت که از مجموع این هشت مورد، پنج مورد آن در هرات، دو مورد در فراه و یک مورد هم در لوگر به ثبت رسیده است.

آقای مایار افزود که معاینات همه‌ی این موارد مشکوک به ویروس کرونا به کابل فرستاده شده و نتایج‌شان تا 24 ساعت آینده با استفاده از کیت‌های لابراتواری مشخص می‌شود.

او گفت که به‌خاطر حصول اطمینان، از هر مورد دو نمونه گرفته می‌شود که یکی آن در کابل و دیگری در «Reference Lab» هالند فرستاده می‌شود. سخن‌گوی وزارت صحت عامه تأکید کرد که تا کنون نتایج معاینه‌ی تمامی موارد ثبت‌شده‌ی مشکوک به ویروس کرونا در این لابراتوارها باهم یک‌سان بوده است.

پیش از این 41 مورد دیگر مشکوک به ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، غور، هلمند، کابل و بغلان شناسایی شده بود. از این جمله نتایج لابراتواری 40 مورد آن از سوی وزارت صحت منفی و یک مورد آن  مثبت اعلام شده است.فرد مبتلا یک مرد 35 ساله در ولایت هرات می‌باشد که اخیرا از شهر قُم ایران برگشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *