طالبان حملاتش را علیه نیروهای دولتی از سر گرفت

اطلاعات روز: گروه طالبان می‌گوید که این گروه به مرحله‌ی کاهش خشونت‌ها پایان داده و حملاتش را علیه نیروهای دولتی از سر گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان طالبان امروز (دوشنبه، 12 حوت) گفته است که پس از این جنگ‌جویان این گروه تنها علیه نیروهای افغان می‌جنگند.

او به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که طالبان دیگر بر نیروهای امریکایی حمله نخواهند کرد.

در همین حال نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله در صحبتی با روزنامه اطلاعات روز از پرتاب هاوان توسط جنگ‌جویان طالبان بر قرارگاه‌های پولیس و ارتش ملی در ولایت بادغیس خبر داد.

آقای رحیمی گفت در نتیجه‌ی این رویداد که پس از چاشت امروز در ولسوالی بالامرغاب رخ داده، یک سرباز کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که از آغاز هفته‌ی کاهش خشونت (شنبه، 3 حوت) حملات دو طرف بر یکدیگر 80 درصد کاهش یافته بود. دولت‌های امریکا و افغانستان از اجرای طرح کاهش خشونت ابراز رضایت کردند و این امر سبب شد تا توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان که به عملی‌شدن موفقانه‌ی دوره‌ی کاهش خشونت مشروط شده بود، امضا شود.

پس از امضای این موافقت‌نامه، رییس‌جمهور غنی گفته بود که دوره‌ی کاهش خشونت‌ها ادامه می‌یابد. او همچنان ابراز امیدواری کرده بود که این موضوع منجر به آتش‌بس دایمی می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *